Asertivnost je sposobnost odkritega izražanja lastnega mnenja, prepričanj, potreb itd., ob tem pa spoštljivo upoštevanje sogovornika. Asertivnost je vzorec vedenj, ki lahko vpliva na učinkovito reševanje konfliktov v komunikaciji in ob tem ustrezno upravlja negativna čustva. Je lastnost, ki se je lahko priučimo in/ali okrepimo, lahko pa jo tudi izgubimo.
Trening asetivnosti je proces učenja veščin za samozavestno in spoštljivo ravnanje ter učinkovito komunikacijo. Razvoj asertivnosti pri zaposlenemu pozitivno vpliva na odnose z drugimi ljudmi, na njegovo počutje, samospoštovanje, sprejemanje sebe ter na samozavest in občutek lastne vrednosti.
CILJ
- Spoznali boste temelje asertivnosti in tehnike, ki so vam lahko v pomoč pri povečanju samozavesti in izboljšanju komunikacijskih veščin pri delu in vsakdanjem življenju.
VSEBINA
Trening asertivnosti
- Temelji učinkovite komunikacje in asertivnost
- 4 različne načine vedenja in komuniciranja, ki jih uporabljamo
- 4 tehnike podajanja konstruktivne kritike in pohvale
- Kako ravnati v konfliktnih situacijah na asertiven način (strategije)
- Način, kako zavrniti agresivnega sogovornika in se postaviti zase
- Kako reči NE in zmanjšati krivdo,
- Povečati občutek zadovoljstva, samozavesti, prevzeti odgovornost za svoje vedenje
- Kako razumeti čustva in upravljati z njimi
- Napotki, kako spremeniti govorico telesa
- Vaje čuječnosti
- Kako si zastaviti svoje asertivne cilje
Delo na konkretnih primerih
- Sklop je namenjen identifikaciji najpogostejših zahtevnih situacij in iskanju rešitev, izmenjavi izkušenj, pridobivanja napotkov, kako ravnati v izpostavljenih situacijah.
- Teme: konkretne situcije, ki jih bodo izpostavili vaši sodelavci ter drugi primeri, ki se pogosto pojavljajo v praksi.
Naučeno bomo vadili v parih in skupinah ter skozi diskusije in coaching prenesli v prakso.
Trajanje: trajanje programa se prilagodi glede na želje in potrebe udeležencev.