Znan je rek, da so zdravi zaposleni kapital podjetja. Investicija v zdravje zaposlenih se organizacijam torej dolgoročno obrestuje, kar dokazujejo mnoge raziskave. K duševnemu zdravju in dobrem počutju veliko prispeva tudi odprta in povezovalna komunikacija ter dobri medosebni odnosi.
Osnovni namen programa je spoznati vpliv sporazumevanja z različnih perspektiv na medsebojne odnose, ozavestiti pomen emocij za izbiro učinkovitega delovanja, pomen pozitivne naravnanosti in ciljne usmerjenosti pri iskanju rešitev v zahtevnih, konfliktnih situacijah ter pomena prevzemanja odgovornosti za uspešno premagovanje ovir in nesoglasij v medosebnih odnosih za uspešno doseganje skupnih ciljev in večjega zadovoljstva na delovnem mestu.
CILJI
- Spoznati dejavnike, ki vplivajo na medosebne odnose
- Spoznati orodja za delo z ljudmi pri reševanju konfliktov
- Prepoznati vpliv emocij na motivacijo, delovanja posameznika
- Spoznati kako komunicirati z zahtevnimi sogovorniki
- Spoznati kako ustrezno prilagoditi vedenje in se ustrezno odzivati glede na specifično situacijo
- Kako učinkovito reševati zahtevne situacije in znati upoštevati več perspektiv
- Kako ustrezno podati in sprejeti povratno informacijo, konstruktivno kritiko
- Spoznati tehnike za obvladovanje stresa in vzdrževanje/vzpostavitev dobrega počutja
VSEBINA
1. Temelji učinkovitega sporazumevanja in vpliv emocij na medosebne odnose
- Cilji, pričakovanja – »kje sem in kam želim«
- Izredne in zahtevne razmere ter obratna zanka - vpliv misli, čustev, vedenj
- Osnove razumevanja transakcij glede na okoliščine v medsebojnih odnosih
- Motnje v procesu sporazumevanja v odnosih in kako jih omiliti
- 5 LSC tehnik - učinkovite povratne transakcije
- Troje vrat za dober stik in medosebne odnose
- (Ne)verbalna komunikacija in vpliv na odnose
- Upravljanje z emocijami in mislimi za učinkovito vedenje v specifičnih situacijah
2. Reševanje konfliktnih situacij za ustrezne poslovne rešitve in dobre odnose
Največkrat so zahtevne razmere oziroma situacije tiste, ki sprožijo konflikte, še posebej, če k reševanju le-teh neustrezno pristopamo. Vzpostaviti ustrezen odnos do nastale situacije in se odločiti za ustrezno strategijo reševanja nastale situacije je prvi korak k doseganju ustrezne rešitve.
- Kaj je konflikt
- Vrste konfliktov
- Sogovorniki in izhodne strategije reševanja konfliktov,
- 5 strategij učinkovitega komuniciranja in reševanja konfliktov z nadzorom transakcij
- Tipi težavnih sogovornikov in kako jih obvladovati
- Tehnika disociacije
3. Delo na konkretnih primerih
Sklop je namenjen je identifikaciji najpogostejših zahtevnih situacij pri reševanju/preoblikovanju konfliktov, izmenjati izkušnje ter dobiti napotke, kako ravnati v izpostavljenih situacijah.
- Konkretne situacije, ki jih bodo izpostavili udeleženci ter drugi primeri, ki se pogosto pojavljajo v praksi.
4. Tehnike upravljanja s stresom in za vzpostavitev/vzdrževanje dobrega počutja
- MG tehnike, dihalne in meditativne tehnike, vizualizacija, idr.
5. Delo in trening na konkretnih primerih – razumevanje in pristop (reševanje)
- Analiza konkretnih primerov z uporabo orodij za izboljšanje veščin
- Kako v zahtevnejših situacijah in druga vprašanja, ki se porajajo udeležencu
6. Določanje konkretnih korakov za prenos v prakso – kam in kaj naprej
---
Trajanje: 3 dni po 6 andragoških ur oziroma po dogovoru.